Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Assessment, evaluation and quality assurance

Publicerad:2012-06-13
Uppdaterad:2023-09-03
Ebba Reinolf
Skribent:Ebba Reinolf
The terms assessment, evaluation and quality assurance have various interpretations in higher education. The first two, assessment and evaluation, share considerable conceptual ground and interconnected histories. Quality assurance, on the other hand, is a more recent development. The issue of academic achievement standards in particular has significant implications for quality assurance. The first half of this article provides a selective broad-brush outline of the topics just described. The second half is about an emerging concept, grade integrity, which is focused on the trustworthiness of course grades recorded on student academic transcripts. This focus serves as a platform to illustrate: how difficult issues can be analysed; why established conventions and assumptions need to be challenged; and how ways forward can be sought out and thought through. The context for the paper is higher education but the principles also apply to other educational sectors. Författare: D. Royce Sadler Assessment, evaluation and quality assurance: Implications for integrity in reporting academic achievement in higher educationEducation Inquiry, vol 3, 2/2012
Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Skolnärvaro

Skolportens fortbildning för dig som på olika sätt arbetar med elevers närvaro i skolan! Delta på plats i Stockholm den 27 mars eller via webbkonferensen 2–30 april. Boka din plats till bästa pris idag!
Läs mer och boka
Åk F–Gy
27 mar 2026
Digital temaföreläsning

Hantera kontroversiella frågor i samhällsämnen

Välkommen till Skolportens digitala temaföreläsning om hur du kan bemöta kontroversiella åsikter och hantera känsliga frågor i samhällsämnena, från åk 7 till vux. Är ni en grupp som vill delta? Kontakta Skolporten för specialerbjudande!
Läs mer och boka
Åk 7–Vux
13 apr – 18 maj 2026