Hoppa till sidinnehåll
Internationellt

Implications of the imposed and extensive use of online education in an early childhood education program

Publicerad:2022-03-16
Uppdaterad:2023-09-03
John Miller
Skribent:John Miller
The COVID-19 pandemic forced universities to engage in a transformation regarding how education is provided. The pandemic led to education being pushed in a new direction regarding digital practices. This paper discusses the implications related to this transformation by asking the following research question: After being subjected to the imposed and extensive use of online education due to the pandemic, what implications can be found when we examine pre-service teachers’ digital competence and attitudes towards and use of digital technology? This study is based on data from Norwegian pre- service teachers in their third year of an early childhood education program. Författare: Siri Sollied Madsen och Steinar Thorvaldsen Implications of the imposed and extensive use of online education in an early childhood education programNordisk barnehageforskning (NBF) Vol 19 nr 1 (2022)
Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Skolnärvaro

Skolportens fortbildning för dig som på olika sätt arbetar med elevers närvaro i skolan! Delta på plats i Stockholm den 27 mars eller via webbkonferensen 2–30 april. Boka din plats till bästa pris idag!
Läs mer och boka
Åk F–Gy
27 mar 2026
Digital temaföreläsning

Hantera kontroversiella frågor i samhällsämnen

Välkommen till Skolportens digitala temaföreläsning om hur du kan bemöta kontroversiella åsikter och hantera känsliga frågor i samhällsämnena, från åk 7 till vux. Är ni en grupp som vill delta? Kontakta Skolporten för specialerbjudande!
Läs mer och boka
Åk 7–Vux
13 apr – 18 maj 2026