Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Cross-professional collaboration to improve inclusive education

Publicerad:2023-03-01
Uppdaterad:2023-09-03
Susanne Sawander
Skribent:Susanne Sawander
The Norwegian Educational Psychological Service (EPS) is a significant partner to guide and support the development of fruitful learning environments and inclusive education (IE) in kindergartens and schools. To do so, collaboration with principals and classroom teachers is crucial. The question addressed in this article is which properties of inclusive education are emphasized in collaborative projects aiming to improve the quality of education for pupils at risk and with special educational needs. Sixty-five EPS advisors’ reports from an in-service program are used to identify to what extent and how a set of signature characteristics of IE were called attention to. The analysis shows that the reports mainly focus on placement, while qualities such as involvement and outcome are given less attention. The study accentuates the need for a thorough understanding of the ideals of IE to improve the quality of education for children at risk and children with special educational needs. Författare: Rolf B. Fasting och Nils BreilidCross-professional collaboration to improve inclusive education
Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Skolnärvaro

Skolportens fortbildning för dig som på olika sätt arbetar med elevers närvaro i skolan! Delta på plats i Stockholm den 27 mars eller via webbkonferensen 2–30 april. Boka din plats till bästa pris idag!
Läs mer och boka
Åk F–Gy
27 mar 2026
Digital temaföreläsning

Hantera kontroversiella frågor i samhällsämnen

Välkommen till Skolportens digitala temaföreläsning om hur du kan bemöta kontroversiella åsikter och hantera känsliga frågor i samhällsämnena, från åk 7 till vux. Är ni en grupp som vill delta? Kontakta Skolporten för specialerbjudande!
Läs mer och boka
Åk 7–Vux
13 apr – 18 maj 2026