Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Mind the gap! Creating a community between teacher-actors and toddler-spectators in a performative event

Publicerad:2012-09-17
Uppdaterad:2023-09-03
John Miller
Skribent:John Miller
This article is based on an inquiry into the framing of artistic effects in space and addresses the interactions between two-year-old children and adult performers. I discuss how the traditional communication gap between actor and audience can be surmounted. My study is a crossover between performance art and drama pedagogy, which I describe as an interactive scenic playground. I will discuss how toddlers can be active participants in performance art by employing the materials and actions used by skilled kindergarten teachers. Specifically, these include clearly expressing expected intentions, bodily behaviours and social interactions. Författare: Anne Lise Nordbø Mind the gap! Creating a community between teacher-actors and toddler-spectators in a performative eventEducational Inquiry Volume 3, No. 3, September 2012
Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Skolnärvaro

Skolportens fortbildning för dig som på olika sätt arbetar med elevers närvaro i skolan! Delta på plats i Stockholm den 27 mars eller via webbkonferensen 2–30 april. Boka din plats till bästa pris idag!
Läs mer och boka
Åk F–Gy
27 mar 2026
Digital temaföreläsning

Hantera kontroversiella frågor i samhällsämnen

Välkommen till Skolportens digitala temaföreläsning om hur du kan bemöta kontroversiella åsikter och hantera känsliga frågor i samhällsämnena, från åk 7 till vux. Är ni en grupp som vill delta? Kontakta Skolporten för specialerbjudande!
Läs mer och boka
Åk 7–Vux
13 apr – 18 maj 2026