Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

”Er det bra, eller?”

Publicerad:2010-12-14
Uppdaterad:2023-09-03
Ebba Reinolf
Skribent:Ebba Reinolf
In this article a qualitative study about preschool teacher’s perspectives on digital technology in Early Childhood Education and Care (ECEC) is presented. The research question is: What challenges and possibilities with digital technology does preschool teachers meet in educational practice in kindergarten? The results are based on empirical data from group interviews with the pedagogical staff in three Norwegian Early ECEC institutions. The study is anchored in socio cultural perspectives on knowledge-building. The results are presented and discussed within three categories: knowledge, process and vision. Finally, among other things, the meaning of critical reflection when it comes to implementation of digital technology is discussed. Författare: Margrethe Jernes, Marit Alvestad och Marta Sinnerud ”Er det bra, eller?” Pedagogiske spenningsfelt i møte med digitale verktøy i norske barnehagerNordisk barnehageforskning 3/2010
Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Skolnärvaro

Skolportens fortbildning för dig som på olika sätt arbetar med elevers närvaro i skolan! Delta på plats i Stockholm den 27 mars eller via webbkonferensen 2–30 april. Boka din plats till bästa pris idag!
Läs mer och boka
Åk F–Gy
27 mar 2026
Digital temaföreläsning

Hantera kontroversiella frågor i samhällsämnen

Välkommen till Skolportens digitala temaföreläsning om hur du kan bemöta kontroversiella åsikter och hantera känsliga frågor i samhällsämnena, från åk 7 till vux. Är ni en grupp som vill delta? Kontakta Skolporten för specialerbjudande!
Läs mer och boka
Åk 7–Vux
13 apr – 18 maj 2026