Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Proposed enhancement of Bronfenbrenner’s development ecology model

Publicerad:2010-06-10
Uppdaterad:2023-09-03
Ebba Reinolf
Skribent:Ebba Reinolf
How academic disciplines are constituted and the related professional development must be viewed within their wider social, political and economic aspects. When studying the organisation, transformation and spheres of influence of professions, the Development Ecology model provides a tool for understanding the encounter between societal, organisational and individual dimensions, a continual meeting point where phenomena and actors occur on different levels, including those of the organisation and society at large. However, the theory of development ecology may be questioned for how it looks at the individual’s role in relation to other actors in order to define and understand the forces underlying the professional development and constitution of academic disciplines. Factors relating to both the inside of the individual and social ties between individuals and in relation to global factors need to be discussed. Författare: Jonas Christensen Proposed Enhancement of Bronfenbrenner’s Development Ecology ModelEducation Inquiry 2/2010
Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Skolnärvaro

Skolportens fortbildning för dig som på olika sätt arbetar med elevers närvaro i skolan! Delta på plats i Stockholm den 27 mars eller via webbkonferensen 2–30 april. Boka din plats till bästa pris idag!
Läs mer och boka
Åk F–Gy
27 mar 2026
Digital temaföreläsning

Hantera kontroversiella frågor i samhällsämnen

Välkommen till Skolportens digitala temaföreläsning om hur du kan bemöta kontroversiella åsikter och hantera känsliga frågor i samhällsämnena, från åk 7 till vux. Är ni en grupp som vill delta? Kontakta Skolporten för specialerbjudande!
Läs mer och boka
Åk 7–Vux
13 apr – 18 maj 2026