Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Immersed, but How?

Publicerad:2009-09-09
Uppdaterad:2023-09-03
Ebba Reinolf
Skribent:Ebba Reinolf
The success of any computer game, be it recreational or educational, is dependent on the engagement of the player during the first and subsequent interactions. A literature search on desired game characteristics results in varied opinions, but they all suggest that the success of a game is increased when the immersive characteristics of that game grab the attention of the player. They state that when immersion occurs, in the sense of losing track of time through the complete focus on the task at hand, the game motivates the player to repeatedly engage in play. This type of motivation has been described as flow. The concept of flow can be used to identify which computer games foster the persistent re-engagement of the player and eye-tracking technology can be utilized to verify player immersion. The analysis here, however, shows that unless the game also scaffolds the player’s abilities, this immersion will be lost and the game will fail. The player’s abilities are incremented in a recursive loop, illustrated in a model. The scaffolded level of skill requirement is what creates the immersion and the player’s desire to engage. The research described in this article also presents a game flow evaluation matrix for analysing player immersion, prototyped on a newly developed commercial game, and validated against market perceptions of the same game upon release. Författare: Paul Pivec och Maja Pivec Immersed, but How? That Is the QuestionHuman IT nummer 10.1
Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Svenska för högstadiet och gymnasiet

Ta del av föreläsningar om aktuell forskning och praktiska exempel som fördjupar din ämneskompetens som svensklärare. Delta på plats i Stockholm 29–30 januari eller på webbkonferensen 5 februari–5 mars. Missa inte att boka din plats till bästa pris idag!
Läs mer och boka
Åk 7–Vux
29–30 jan 2026
Digital temaföreläsning

Perspektiv på samernas historia

Välkommen till Skolportens digitala temaföreläsning som ger inblick i samisk historia. Passet är öppet 11 maj–15 juni. Det riktar sig främst till lärare i historia och samhällskunskap från åk 7 till vux. Är ni en grupp som vill delta? Kontakta Skolporten för specialerbjudande!
Läs mer och boka
Åk 7–Vux
11 maj – 15 jun 2026