Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Online Gaming and Embodied Subjectivities

Publicerad:2009-09-09
Uppdaterad:2023-09-03
Ebba Reinolf
Skribent:Ebba Reinolf
The article introduces a set of methods that have been used to explore the richness of the social world around women’s relations to online gaming. It uses critical psychological notions of subjectivities and relationalities to argue for an approach to gaming as an embodied social practice, which takes place within a complex of relations that operate together to produce women as (non-)gaming subjects. Methods are developed to investigate this view of gaming, and findings from a pilot study are presented within three themes: firstly, the place of guilt, pain and other emotionality in the experience of gaming, secondly, the impact of breakdown and interruption in terms of crashing machines, inadequate Internet connections and availability of games and game-time, and thirdly, the role of significant others in how games are experienced. Författare: Louise Madden Online Gaming and Embodied Subjectivities: Methods to Reach Women’s Social Story of GamingHuman IT Nummer 10.1
Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Skolnärvaro

Skolportens fortbildning för dig som på olika sätt arbetar med elevers närvaro i skolan! Delta på plats i Stockholm den 27 mars eller via webbkonferensen 2–30 april. Boka din plats till bästa pris idag!
Läs mer och boka
Åk F–Gy
27 mar 2026
Digital temaföreläsning

Hantera kontroversiella frågor i samhällsämnen

Välkommen till Skolportens digitala temaföreläsning om hur du kan bemöta kontroversiella åsikter och hantera känsliga frågor i samhällsämnena, från åk 7 till vux. Är ni en grupp som vill delta? Kontakta Skolporten för specialerbjudande!
Läs mer och boka
Åk 7–Vux
13 apr – 18 maj 2026