Hoppa till sidinnehåll

Learning Study i matematik

Publicerad:2009-09-09
Uppdaterad:2012-06-14
Moa Duvarci Engman
Skribent:Moa Duvarci Engman
Artikel 9 2009: Learning Study i matematik Under läsåret 2008/2008 genomförde vi en Learning Study i matematik. Learning Study är en modell för att utveckla elevers lärande. I vår studie ingick tre årskurs sexor från två olika skolor i Nacka. Vi arbetade systematiskt med att undersöka och utveckla undervisningen i matematik i syfte att förbättre elevernas lärande. Detta resulterade i att elevernas kunskaper ökade inom positionssystemet och att vi fick ett nytt verktyg att använda, för att kunna driva kunskapsbaserad utveckling. Ebba Drakenberg arbetar som grundskollärare vid Sågtorpsskolan i Saltsjö- Boo.E-post: ebba.drakenberg@nacka.seMarie Boutard Mothander är mellanstadielärare och klasslärare i åk 4-6 vid Sågtorpsskolan.E-post: marie.boutard.mothander@nacka.seMonika Neuman är Ma/No-lärare vid Neglinge skola. E-post: monika.neuman@nacka.se
Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Skolnärvaro

Skolportens fortbildning för dig som på olika sätt arbetar med elevers närvaro i skolan! Delta på plats i Stockholm den 27 mars eller via webbkonferensen 2–30 april. Boka din plats till bästa pris idag!
Läs mer och boka
Åk F–Gy
27 mar 2026

Att möta explosivt beteende i förskolan

Kursen leds av Anna Hellberg Björklund och ger konkreta verktyg för att möta och förebygga explosiva beteenden hos barn i förskolan. Flexibel start, tillgång i 6 månader med avslutande kursintyg. Pris 749 kr ex. moms. Är ni en grupp som vill delta? Kontakta oss för specialerbjudande!
Läs mer och boka
Fsk