Hoppa till sidinnehåll

Learning Study i matematik

Publicerad:2009-09-09
Uppdaterad:2012-06-14
Moa Duvarci Engman
Skribent:Moa Duvarci Engman
Artikel 9 2009: Learning Study i matematik Under läsåret 2008/2008 genomförde vi en Learning Study i matematik. Learning Study är en modell för att utveckla elevers lärande. I vår studie ingick tre årskurs sexor från två olika skolor i Nacka. Vi arbetade systematiskt med att undersöka och utveckla undervisningen i matematik i syfte att förbättre elevernas lärande. Detta resulterade i att elevernas kunskaper ökade inom positionssystemet och att vi fick ett nytt verktyg att använda, för att kunna driva kunskapsbaserad utveckling. Ebba Drakenberg arbetar som grundskollärare vid Sågtorpsskolan i Saltsjö- Boo.E-post: ebba.drakenberg@nacka.seMarie Boutard Mothander är mellanstadielärare och klasslärare i åk 4-6 vid Sågtorpsskolan.E-post: marie.boutard.mothander@nacka.seMonika Neuman är Ma/No-lärare vid Neglinge skola. E-post: monika.neuman@nacka.se
Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Svenska för högstadiet och gymnasiet

Ta del av föreläsningar om aktuell forskning och praktiska exempel som fördjupar din ämneskompetens som svensklärare. Delta på plats i Stockholm 29–30 januari eller på webbkonferensen 5 februari–5 mars. Missa inte att boka din plats till bästa pris idag!
Läs mer och boka
Åk 7–Vux
29–30 jan 2026

Tematiska projekt i fritidshemmet

I den här kursen som leds av Ann S. Pihlgren får du konkreta verktyg för att arbeta med tematiska projekt i fritidshemmet. Flexibel start, tillgång i 6 månader med avslutande kursintyg. Pris 749 kr ex. moms. Är ni en grupp som vill delta? Kontakta oss för specialerbjudande!
Läs mer och boka
Åk F–6