Hoppa till sidinnehåll

Avhandlingar

Visar sida 126 av 208

Occupation-based and occupation-focused evaluation and intervention with children: a validation study of the assessment of motor and process skills (AMPS)

2014-01-31
Barn med lindriga funktionsnedsättningar behöver mer arbetsterapeutiska insatser för att klara sitt dagliga liv och för att möta framtiden på ett bättre sätt. Det konstaterar Brigitte Gantschnig i sin avhandling.

Modes of Mathematical Modelling. An analysis of how modelling is used and interpreted in and out of school settings

2014-01-30
Ett huvudargument för att lära sig matematik är att kunskaper i matematik är användbara utanför skolan. Ett område inom skolmatematiken som tydligt kopplar samman matematik i och utanför skolan är matematisk modellering. Peter Frejd har forskat om elevers, lärares och experters erfarenheter av att arbeta med matematisk modellering i och utanför skolan.

Det planlagda och det som visar sig. Klasslärarstuderandes syn på undervisning i teknisk slöjd

2014-01-30
Forskaren Juha Hartvik har undersökt klasslärarstuderande som valt teknisk slöjd som sitt undervisningsämne. Avhandlingen visar att klasslärarstuderande har en mångsidig och ofta tydligt uttalad, bild av slöjdämnets existensvillkor, ambitioner, innehåll och upplägg.
Forskning och utveckling kategorier

Quality Enhancement in Teacher Education: Tanzanian Teacher Educators' Conceptions and Experiences

2014-01-24
Colonel Chambulilas har undersökt hur lärarutbildare på två lärarhögskolor i Tanzania uppfattar och upplever kvalitet i lärarutbildningen. Syftet med hans avhandling är att fördjupa förståelsen av kvalitet som begrepp inom lärarutbildning och att utforska erfarenheter av kvalitetsutveckling inom området.
1125126127208