Hoppa till sidinnehåll

Avhandlingar

Visar sida 169 av 208

Det kommer med tiden: Från lärarstudent till matematiklärare

2009-10-08
Det huvudsakliga syftet med Elisabeth Persson avhandling Det kommer med tiden: Från lärarstudent till matematiklärare, är att undersöka hur blivande matematiklärare i för- och grundskolan ändrar sin inställning till matematik och matematikundervisning under sina ämnesstudier, och hur dessa synsätt har påverkat deras undervisning i matematik efter examen.
Forskning och utveckling kategorier

Spänningen mellan normalitet och avvikelse. Om skolans insatser för elever i behov av särskilt stöd

2009-10-06
Det övergripande syftet med avhandlingen Spänningen mellan normalitet och avvikelse: Om skolans insatser för elever i behov av särskilt stöd är att analysera spänningen mellan normalitet och avvikelse som manifesteras i skolans arbetssätt för elever med särskilda utbildningsbehov.

Motstånd och konformitet

2009-09-25
Syftet med Ronny Högbergs avhandling är att analysera manliga elevers på yrkeslinjer förhållningssätt till kärnämnena som en del av deras identitetsskapande i relation till dessa ämnen.

Museipedagogik och erfarande

2009-09-04
Med avhandlingen "Museipedagogik och erfarande" vill Berit Ljung, inspirerad av John Dewey, bidra till utvecklingen av kommunikativa referensramar för museipedagogik.
1168169170208