Samverkan lärosäte-skola. En studie av Regionalt utvecklingscentrum som samarbetspart
Inom ramen för projektet ”Regionalt skolstöd” har Lena Öijen gjort en forskningsstudie om hur samverkan mellan skola och lärosäte sett ut 1996-2012. Den mynnar ut i en modell med fem idealtyper som i olika kombinationer kan användas för att beskriva samverkan, men också för att förändra samverkan till det önskvärda.
Författare
Lena Öijen
Opponent
Professor Karin Rönnerman, Göteborgs universitet
Disputerat vid
Örebro universitet
Disputationsdag
2014-09-26
Titel (se)
Samverkan lärosäte-skola. En studie av Regionalt utvecklingscentrum som samarbetspart
Institution
Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap
Relaterade länkar
Stockholm
Undervisa i artificiell intelligens
Välkommen till Skolportens fortbildning för dig som planerar att undervisa i det nya gymnasieämnet artificiell intelligens! Programmet utgår från ämnets syftesbeskrivning och ger både forskningsfördjupning och praktiska verktyg för att du enklare ska kunna genomföra kurserna. Innehållet passar även dig som vill veta mer om AI i samband med undervisning generellt.
Läs mer & boka Gy–Vux
3 okt