Hoppa till sidinnehåll
Förskola

Samverkan lärosäte-skola. En studie av Regionalt utvecklingscentrum som samarbetspart

Publicerad:2014-09-22
Uppdaterad:2015-05-20

Inom ramen för projektet ”Regionalt skolstöd” har Lena Öijen gjort en forskningsstudie om hur samverkan mellan skola och lärosäte sett ut 1996-2012. Den mynnar ut i en modell med fem idealtyper som i olika kombinationer kan användas för att beskriva samverkan, men också för att förändra samverkan till det önskvärda.

Författare

Lena Öijen

Opponent

Professor Karin Rönnerman, Göteborgs universitet

Disputerat vid

Örebro universitet

Disputationsdag

2014-09-26

Titel (se)

Samverkan lärosäte-skola. En studie av Regionalt utvecklingscentrum som samarbetspart

Institution

Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Undervisa i artificiell intelligens

Välkommen till Skolportens fortbildning för dig som planerar att undervisa i det nya gymnasieämnet artificiell intelligens! Programmet utgår från ämnets syftesbeskrivning och ger både forskningsfördjupning och praktiska verktyg för att du enklare ska kunna genomföra kurserna. Innehållet passar även dig som vill veta mer om AI i samband med undervisning generellt.
Läs mer & boka
Gy–Vux
3 okt
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev