Hoppa till sidinnehåll
Förskola

Samverkan lärosäte-skola. En studie av Regionalt utvecklingscentrum som samarbetspart

Publicerad:2014-09-22
Uppdaterad:2015-05-20

Inom ramen för projektet ”Regionalt skolstöd” har Lena Öijen gjort en forskningsstudie om hur samverkan mellan skola och lärosäte sett ut 1996-2012. Den mynnar ut i en modell med fem idealtyper som i olika kombinationer kan användas för att beskriva samverkan, men också för att förändra samverkan till det önskvärda.

Författare

Lena Öijen

Opponent

Professor Karin Rönnerman, Göteborgs universitet

Disputerat vid

Örebro universitet

Disputationsdag

2014-09-26

Titel (se)

Samverkan lärosäte-skola. En studie av Regionalt utvecklingscentrum som samarbetspart

Institution

Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Undervisa i Artificiell intelligens

Välkommen till Skolportens konferens för dig som planerar att undervisa i det nya gymnasieämnet artificiell intelligens. Ta del av aktuell forskning som utgår från ämnets syftesbeskrivning, och få praktiska verktyg som hjälper dig att planera och genomföra kurserna. Innehållet är även intressant för dig som vill veta mer om AI i samband med undervisning generellt, samt för dig som undervisar inom vuxenutbildningen.
Läs mer & boka
Gy–Vux
3 okt
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev