Hoppa till sidinnehåll
Elevhälsa

Tonårsflickors hälsa – att stödja och stärka

Publicerad:2014-06-11
Uppdaterad:2015-03-02

För tonårsflickor innebär att må bra att vistas i miljöer där de kan känna att livet är meningsfullt tillsammans med andra, där de kan uppleva gemenskap, tillåts växa som människor och utveckla självkännedom. Dessutom behöver de kunna balansera utmaningar och hantera det dagliga livet trots att vardagslivet kan präglas av en känslomässig berg- och dalbana. Det visar Margaretha Larssons avhandling.

Författare

Margaretha Larsson

Opponent

Jennifer Bullington, Ersta Sköndals högskola, Stockholm

Disputerat vid

Linnéuniversitetet

Disputationsdag

2014-06-10

Titel (se)

Tonårsflickors hälsa – att stödja och stärka

Institution

Institutionen för hälsa och lärande

Tonårsflickors hälsa – att stödja och stärka

Abstrakt saknas.

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Undervisa i artificiell intelligens

Välkommen till Skolportens fortbildning för dig som planerar att undervisa i det nya gymnasieämnet artificiell intelligens! Programmet utgår från ämnets syftesbeskrivning och ger både forskningsfördjupning och praktiska verktyg för att du enklare ska kunna genomföra kurserna. Innehållet passar även dig som vill veta mer om AI i samband med undervisning generellt.
Läs mer & boka
Gy–Vux
3 okt
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev