Tonårsflickors hälsa – att stödja och stärka
För tonårsflickor innebär att må bra att vistas i miljöer där de kan känna att livet är meningsfullt tillsammans med andra, där de kan uppleva gemenskap, tillåts växa som människor och utveckla självkännedom. Dessutom behöver de kunna balansera utmaningar och hantera det dagliga livet trots att vardagslivet kan präglas av en känslomässig berg- och dalbana. Det visar Margaretha Larssons avhandling.
Författare
Margaretha Larsson
Opponent
Jennifer Bullington, Ersta Sköndals högskola, Stockholm
Disputerat vid
Linnéuniversitetet
Disputationsdag
2014-06-10
Titel (se)
Tonårsflickors hälsa – att stödja och stärka
Institution
Institutionen för hälsa och lärande
Tonårsflickors hälsa – att stödja och stärka
Abstrakt saknas.
Relaterade länkar
Stockholm
Undervisa i artificiell intelligens
Välkommen till Skolportens fortbildning för dig som planerar att undervisa i det nya gymnasieämnet artificiell intelligens! Programmet utgår från ämnets syftesbeskrivning och ger både forskningsfördjupning och praktiska verktyg för att du enklare ska kunna genomföra kurserna. Innehållet passar även dig som vill veta mer om AI i samband med undervisning generellt.
Läs mer & boka Gy–Vux
3 okt