Hoppa till sidinnehåll
Grundskola 1-6

Elevledda utvecklingssamtal

Publicerad:2012-04-18
Uppdaterad:2012-11-07
Ebba Reinolf
Skribent:Ebba Reinolf

Artikel nr 4 2012: Elevledda utvecklingssamtal

Under våren 2010 valde vi att arbeta fram en arbetsform för elevledda utvecklingssamtal för elever i år 4-6 på Myrsjöskolan. Denna arbetsform har resulterat i att eleverna har fått bättre självkännedom, föräldern större inblick i skolarbetet och sitt barns utveckling och läraren har fått fler kvalitativa samtal med varje enskild elev. Vi anser också att elevernas delaktighet och medverkan till att utforma sina individuella mål har ökat.

Johanna Brolin Juhlin 4-9 lärare sv/so,
E-post: johanna.brolin.juhlin@nacka.se

Karin Eliasson Skarstedt 1-7 lärare ma/no/eng/sv och
E-post: karin.eliasson.skarstedt@nacka.se

Marie Öhman Nilsson 1-7 lärare sv/so/no/ma/bild
E-post: marie.ohman.nilsson@nacka.se

Myrsjöskolan i Nacka Kommun

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Specialpedagogik i grundskolan

Välkommen till Skolportens fortbildning för dig som möter elever i behov av stöd i grundskolan. Välj om du vill delta i Stockholm eller digitalt! Ta del av den senaste forskningen om bland annat AI och framtidens digitala skola, neurodiversitet och hur vi implementerar ett specialpedagogiskt förhållningssätt i hela verksamheten.
Läs mer & boka
Åk F–9
7–8 maj

Kommunikation med vårdnadshavare i förskolan

Den här kursen med kursledare Jakob Carlander fokuserar på kommunikation med vårdnadshavare för att skapa relation och bygga förtroende. Du får flera konkreta verktyg att ta till, inte minst när vårdnadshavare är påstridiga eller bär på olika trauman. Flexibel start, kursintyg ingår och tillgång till kursen i sex månader. Pris 749 kr!
Mer info
Fsk
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev