Hoppa till sidinnehåll

Utvecklingsartiklar inom kategori "Samarbete, arbetslag"

Visar sida 1 av 3

Veronica Söderlund.
Forskning och utveckling kategorier
Serier

Pedagogisk samsyn stärker elever i anpassad skola

25 november
Med ökad pedagogisk samsyn mellan lärare, lärar- och elevassistenter stärktes elevernas kommunikationsförmåga, konstaterar Veronica Söderlund, före detta rektor på anpassad gymnasieskola, i sin utvecklingsartikel. Artikeln har skrivits inom ramen för Ifous FoU-program "Kunskapsuppdraget i anpassad skola”.

Fler betyg på kortare tid med språkfokus och samarbete över ämnen

2023-03-20
Med ett målinriktad språkundervisning och samarbete över ämnesgränserna lyckades fler elever på Nacka gymnasiums språkintroduktionsprogram nå gymnasiebehörighet. Det visar lärarna Louise Silfverberg, Ingrid Bröijersén, Sofia Eriksson, Mirjam Vallin och Åsa Vestlund i sin utvecklingsartikel.

Utvecklad undervisning med kollegialt lärande

2021-06-16
Att tillsammans med kollegor få utveckla, designa och utvärdera den egna undervisningen fyller ett stort behov hos sfi-lärare. Det visar Leonora Lippig-Singewald och Philippa Börjesson som skrivit en utvecklingsartikel om effekten av Ifous FoU-program ”Språkutvecklande arbetssätt inom Sfi”.