Hoppa till sidinnehåll

Pojkars och flickors läsförmåga och betyg i relation till socioekonomisk bakgrund

Publicerad:2015-06-16
Uppdaterad:2016-10-17
Moa Duvarci Engman
Skribent:Moa Duvarci Engman
Bidrag nr 2 2015: Pojkars och flickors läsförmåga och betyg i relation till socioekonomisk bakgrund
Maria Pajkin
Maria Pajkin har skrivit om socioekonomisk bakgrund och dess betydelse för pojkars och flickors läsförmåga och betyg.
Pojkars och flickors läsförmåga och betyg i relation till socioekonomisk bakgrund av Maria Pajkin är ursprungligen en masteruppsats, handledd av Stefan Selllbjer på Linnéuniversitetet och examinerad av Christer Jacobson på samma universitet. Maria Pajkin är specialpedagog med masterexamen i pedagogik, fil kand i specialpedagogikE-post:maria.pajkin@kalmar.se
Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Skolnärvaro

Skolportens fortbildning för dig som på olika sätt arbetar med elevers närvaro i skolan! Delta på plats i Stockholm den 27 mars eller via webbkonferensen 2–30 april. Boka din plats till bästa pris idag!
Läs mer och boka
Åk F–Gy
27 mar 2026

Att möta explosivt beteende i förskolan

Kursen leds av Anna Hellberg Björklund och ger konkreta verktyg för att möta och förebygga explosiva beteenden hos barn i förskolan. Flexibel start, tillgång i 6 månader med avslutande kursintyg. Pris 749 kr ex. moms. Är ni en grupp som vill delta? Kontakta oss för specialerbjudande!
Läs mer och boka
Fsk