Hoppa till sidinnehåll

Pojkars och flickors läsförmåga och betyg i relation till socioekonomisk bakgrund

Publicerad:2015-06-16
Uppdaterad:2016-10-17
Moa Duvarci Engman
Skribent:Moa Duvarci Engman

Bidrag nr 2 2015: Pojkars och flickors läsförmåga och betyg i relation till socioekonomisk bakgrund

Maria Pajkin
Maria Pajkin har skrivit om socioekonomisk bakgrund och dess betydelse för pojkars och flickors läsförmåga och betyg.

Pojkars och flickors läsförmåga och betyg i relation till socioekonomisk bakgrund av Maria Pajkin är ursprungligen en masteruppsats, handledd av Stefan Selllbjer på Linnéuniversitetet och examinerad av Christer Jacobson på samma universitet.

Maria Pajkin är specialpedagog med masterexamen i pedagogik, fil kand i specialpedagogik
E-post:maria.pajkin@kalmar.se

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Undervisa i artificiell intelligens

Välkommen till Skolportens fortbildning för dig som planerar att undervisa i det nya gymnasieämnet artificiell intelligens! Programmet utgår från ämnets syftesbeskrivning och ger både forskningsfördjupning och praktiska verktyg för att du enklare ska kunna genomföra kurserna. Innehållet passar även dig som vill veta mer om AI i samband med undervisning generellt.
Läs mer & boka
Gy–Vux
3 okt

Högläsning i förskolan

I den här kursen med kursledare Ann S. Pihlgren får du handfast information om hur högläsningsstunderna kan bli så språkutvecklande som möjligt, och ett viktigt nav som förskolans undervisning kan kretsa runt. Flexibel start, kursintyg ingår och tillgång till kursen i sex månader. Pris 749 kr!
Mer info
Fsk
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev