Hoppa till sidinnehåll

Pojkars och flickors läsförmåga och betyg i relation till socioekonomisk bakgrund

Publicerad:2015-06-16
Uppdaterad:2016-10-17
Moa Duvarci Engman
Skribent:Moa Duvarci Engman

Bidrag nr 2 2015: Pojkars och flickors läsförmåga och betyg i relation till socioekonomisk bakgrund

Maria Pajkin
Maria Pajkin har skrivit om socioekonomisk bakgrund och dess betydelse för pojkars och flickors läsförmåga och betyg.

Pojkars och flickors läsförmåga och betyg i relation till socioekonomisk bakgrund av Maria Pajkin är ursprungligen en masteruppsats, handledd av Stefan Selllbjer på Linnéuniversitetet och examinerad av Christer Jacobson på samma universitet.

Maria Pajkin är specialpedagog med masterexamen i pedagogik, fil kand i specialpedagogik
E-post:maria.pajkin@kalmar.se

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Specialpedagogik i grundskolan

Välkommen till Skolportens fortbildning för dig som möter elever i behov av stöd i grundskolan. Välj om du vill delta i Stockholm eller digitalt! Ta del av den senaste forskningen om bland annat AI och framtidens digitala skola, neurodiversitet och hur vi implementerar ett specialpedagogiskt förhållningssätt i hela verksamheten.
Läs mer & boka
Åk F–9
7–8 maj

Kommunikation med vårdnadshavare i förskolan

Den här kursen med kursledare Jakob Carlander fokuserar på kommunikation med vårdnadshavare för att skapa relation och bygga förtroende. Du får flera konkreta verktyg att ta till, inte minst när vårdnadshavare är påstridiga eller bär på olika trauman. Flexibel start, kursintyg ingår och tillgång till kursen i sex månader. Pris 749 kr!
Mer info
Fsk
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev