Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Bedömning"

Visar sida 1 av 26

Lärarpanelens favorit: Säkrare bedömning vid grupparbeten

10 november
Att urskilja elevers individuella kunskaper utifrån grupparbeten är en utmaning för lärare. I sin forskning har Johan Forsell utvecklat en modell för ett säkrare bedömningsunderlag vid grupparbeten i skolan. Nu har hans avhandling valts till Lärarpanelens favorit.

Students’ hidden feedback literacy: distinct differences between formal and informal peer feedback situations

1 oktober
Students require feedback literacy to increase the potential impact of peer feedback on learning. This study investigates upper secondary students’ feedback literacy in both formal and informal peer feedback situations. (pdf).
Forskning och utveckling kategorier

On the role of engagement in automated feedback effectiveness: Insights from keystroke logging

18 augusti
Previous research has shown that log data and similarity measures mediate the effects of automated feedback on learners’ revision performance. In the present study, we aimed to replicate and extend previous research using measures obtained from keystroke logging that represent the revision process on a more fine-grained level. 
1226