Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Bild"

Visar sida 1 av 10

Forskning och utveckling kategorier

Semiotik som verktyg för bildanalys för bildlärare och bildlärarstudenter

10 januari
I artikeln tittar vi på en bilderbok och fokuserar på hur illustratören har byggt upp sina illustrationer genom olika visuella symboler och tecken. Genom att undersöka bilderna i boken ger vi exempel på hur bildlärare och bildlärarstudenter framgent kan hjälpa elever att utveckla mer analytiska färdigheter och kritiskt tänkande i sin bildundervisning.

Fotografi kan förändra och fördjupa elevers lärande

2024-05-07
Bilden får en allt större betydelse i vårt samhälle, därför är det också viktigt att undervisa elever om bilder och fotografier, menar forskaren Maria Söderling. När lärare använder fotografi i undervisningen kan det också förändra och utveckla elevers lärande, konstaterar hon.
Forskning och utveckling kategorier

When constellations align: What early childhood pre-service teachers need from online learning to become confident and competent teachers of the arts

2024-03-14
Pre-service teachers need to experience authentic arts activities to confidently impart the quality arts engagement that young learners deserve. Most importantly, these experiences should contribute to shaping emerging teacher identities.
1210