Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Debatt"

Visar sida 1 av 8

Corrado Matta: Kognitionsvetenskapens och evidensbaseringens förespråkare borde oroa sig för lärarutbildningsutredningens konsekvenser

30 januari
Varken evidensbasering eller kognitionsvetenskap kan reduceras till metodmanualer. Förespråkare av evidensbaserad skolpraktik och en kognitionsvetenskapligt grundad lärarprofession bör därför vara djupt oroliga över det som föreslås i lärarutbildningsutredningen. Det skriver Corrado Matta, lektor.

3 benefits of implementing grit in the math classroom

2024-06-04
A variety of reasons can turn someone off of math, but three grit-building characteristics can turn that caution into confidence, writes India White, an author and former math teacher and assistant principal. White explains how to encourage students to help develop resilience, remind them that everyone learns when given enough time, and share positive stories…
Forskning och utveckling kategorier

"Politiker måste ha modet att investera i en skola som förstår och välkomnar alla barn"

2024-05-20
I strävan efter att inkludera alla elever i ordinarie undervisning uppstår ibland fler problem än fördelar, speciellt när realiteten präglas av budgetnedskärningar som leder till stora klasser och färre lärare. Därför måste framtidens skola våga bryta med gamla mönster och vara beredd på omfattande förändringar, inte minst i synen på elever, skriver doktoranden Johanna Lüddeckens.
128