Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Demokrati"

Visar sida 1 av 14

The relationship between compassion and social justice beliefs among preservice educators: the mediating role of empathy

1 oktober
While awareness of the need to teach with social justice has increased, research suggests that significant disparities in educational opportunities continue to negatively affect marginalised students. Scholars have suggested teachers with certain caring dispositions are more likely to teach with social justice and there is some evidence that empathic and compassionate teachers are more likely…
Forskning och utveckling kategorier

Vardagliga skolsituationer, en källa för kraftfull rättighetsundervisning

5 augusti
Undervisning om mänskliga rättigheter i skolan är ett komplext område som lärare kan känna sig osäkra för hur de ska ta sig an. Då mänskliga rättigheter blir allt mer ifrågasatta och utmanade på samhällets alla nivåer blir den här undervisningen alltmer angelägen. (pdf)
Forskning och utveckling kategorier

Collective balancing of harms: teaching free speech regulation as a contested social issue

5 augusti
The growing problem of misinformation underscores the importance of teaching civic information criticism as a part of citizenship education. To support students’ abilities to participate in democracy, it is central today to address issues of free speech, free press, and protection against harmful misinformation in education. (pdf)

Democratic education online

23 juni
Education plays a key role in democracy. Nonetheless, while Finnish teachers are positive about educating for democracy, they feel that they lack the right resources to achieve this and tend to exhibit a passive approach to participation. The study contributes to the discussion on democratic education through teachers’ reflections on remote education. (pdf).
Forskning och utveckling kategorier

Spänningsfält i svensk skolpolitik – medborgarna mellan nationell välfärdsskola och globaliserad konkurrensskola

13 juni
Sverige är en kombination av nationell välfärdsstat och global konkurrensstatvilket genomsyrar såväl politisk debatt som politiska ambitioner. Det är med dennautgångspunkt som vi undersöker svenska folkets erfarenheter och bedömningar avskolan och olika skolpolitiska ambitioner knutna till välfärdsstat respektive konkurrensstat. (pdf)
1214