Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Distansundervisning"

Vid distansundervisning är lärare och elev i regel åtskilda i både tid och rum. Dvs som elev kanske du får ett ”paket” med film, text, du skickar frågor via något digitalt verktyg, och får svar. Man ses nån gång då och då. Distansundervisning är inte tillåtet på grund-och gymnasienivå .

Visar sida 1 av 31

Välj typ av innehåll inom kategori "Distansundervisning":

Development of critical thinking and language proficiency among undergraduate Swedish online EFL students

23 januari
The present study aimed to investigate the correlation between CT and L2 proficiency in an online learning environment. The participants in this study were undergraduate Swedish students taking part in an online EFL course at a Swedish university.

Q&A: Teaching kids how to read on Zoom

2022-10-19
A year ago, in the depths of the pandemic, a high-tech literacy project set up shop at West Oakland’s KIPP Bridge Academy. Created by a former schoolteacher turned literacy specialist, Jessica Reid Sliwerski, Ignite Reading aimed to teach kids how to read on Zoom, offering one-on-one tutoring while eliminating Covid risks.
Forskning och utveckling kategorier

Ny studie: Så påverkades lärandet av distansundervisningen under pandemin

2022-10-14
Forskare vid Stockholms universitet har i en ny studie undersökt hur den svenska covidstrategin för skolan, med övergång till distansundervisning, påverkade elevernas förutsättningar för lärande. Studien bygger på intervjuer med ungdomar och deras erfarenheter. Resultaten har publicerats i två artiklar.
1231