Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Elevinflytande"

Visar sida 1 av 15

Välj typ av innehåll inom kategori "Elevinflytande":

Forskning och utveckling kategorier
FoU utvecklingskällor

Delaktighet skapar engagemang kring hållbarhet i förskolan

30 april
Tydligt fokus på delaktighet och inflytande för både barn och medarbetare gav positiva resultat i förskolans arbete kring hållbarhet. Det visar förskollärarna Sofie Spångberg och Susanna Fors i sin utvecklingsartikel, som skrivits inom ramen för Ifous forsknings- och utvecklingsprogram Hållbar förskola.
Forskning och utveckling kategorier

Ny möjlighet för studenter att påverka universitetets utbildningar

2023-02-22
"Från grundskolan och gymnasiet är vi inskolade i att det finns en läroplan. Som student kan du vara med och påverka," säger Max Vermunt. Han och läraren Johanna Björklund bjuder in studenter till en workshop – som är startskottet för ett nytt projekt som ska göra det enklare för studenter att påverka.
Forskning och utveckling kategorier

"Vuxna i skolan är demokratins väktare"

2021-06-15
Det här blogginlägget kommer att handla om vad det betyder att som vuxen ha ett demokratiskt förhållningssätt i mötet med eleverna i skolan. Ett förhållningssätt som bygger på demokratin som norm, och som förutsätter att det finns vissa gemensamma, demokratiska värderingar att utgå från, skriver Gunnel Falck, Center för Skolutveckling. .
1215