Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Engelska"

Skolämnet

Visar sida 1 av 11

Nya studenter dåligt förberedda för akademisk engelska

17 januari
Nya studenter på högskolan har svårare med den engelska kurslitteraturen än som tidigare varit känt. Över hälften tycker att engelskan är jobbig och vissa får rentav ångest av den, visar ny forskning. "Gymnasieskolorna måste bli bättre på att förbereda eleverna på vad som väntar", säger Linda Eriksson vid Örebro universitet.
Forskning och utveckling kategorier

Grammar teaching in ELT: A cross-national comparison of teacher-reported practices

2022-10-26
The present study aims to compare the type of instruction in lower vs. upper secondary school in Sweden, Austria, and France, countries ranking differently in the EF Proficiency index (Education First, 2019). Results seem to indicate that in lower secondary, Swedish teachers teach less explicitly than teachers in Austria and France.
Forskning och utveckling kategorier

Connecting Extramural English with ELT: Teacher Reports from Austria, Finland, France, and Sweden

2022-10-24
Today, we globally observe a sharp increase in learners’ engagement in extramural (out-of-class) English (EE; Sundqvist 2009). This undoubtedly affords new opportunities for, but also challenges to, English language teaching (ELT) and learning. To our knowledge, this study is the first to explore this topic from a cross-national perspective.
1211