Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Engelska"

Skolämnet

Visar sida 3 av 12

Forskning och utveckling kategorier

Connecting Extramural English with ELT: Teacher Reports from Austria, Finland, France, and Sweden

2022-10-24
Today, we globally observe a sharp increase in learners’ engagement in extramural (out-of-class) English (EE; Sundqvist 2009). This undoubtedly affords new opportunities for, but also challenges to, English language teaching (ELT) and learning. To our knowledge, this study is the first to explore this topic from a cross-national perspective.
Forskning och utveckling kategorier

Fairest of them all? Assessment identity development among Swedish student and novice teachers of English as a foreign language

2022-09-26
Hur diskuterar lärarstudenter och nyutexaminerade lärare i engelska rättvisa och ansvarighet i relation till sina övertygelser och antaganden om bedömning, sina bedömningsmetoder och sina bedömningsidentiteter? Det är några av frågorna som Anna-Marie Csöregh undersöker i sin avhandling.
Forskning och utveckling kategorier

Forskaren om elevernas hemliga liv – på engelska

2022-03-28
Dataspel, sociala plattformar och fanfiction har radikalt förbättrat engelskkunskaperna hos svenska tonåringar. Men fångar skolan upp all denna kunskap som de får på fritiden? "Vi lärare skulle kunna göra mer för att bygga en bro till all den engelska de lär sig utanför klassrummet", säger engelskläraren och forskaren Paul Morris.
Forskning och utveckling kategorier

Trends in Swedish and English Reading Comprehension Ability among Swedish Adolescents: A Study of SweSAT Data 2012–2018

2022-03-18
The aim of the study is to investigate trends in academic L1 Swedish and L2 English reading comprehension ability among Swedish adolescents, with a specific focus on 18- to 20-year-olds in the period 2012–2018. The results show two highly significant but opposite trends, with a substantial decrease in academic Swedish reading comprehension and an equally…