Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Fjärr-, distansundervisning"

Visar sida 17 av 29

Välj typ av innehåll inom kategori "Fjärr-, distansundervisning":

Forskning och utveckling kategorier

Fjärrundervisning kan bli kvar även efter corona – men inte i helklass

2020-11-04
En ny Örebrostudie har undersökt hur skolor lyckats med undervisningen på distans under våren – mellan mars och maj. Den visar att elever främst har fått jobba på egen hand och att det varit mindre diskussioner och interaktivitet. Samtidigt planerar många skolor att behålla fjärrundervisning, inte för hela klasser, men för vissa elever.

Skolans fjärrundervisning under Coronapandemin 2020 – utmaningar, resultat och framtidsutsikter

2020-11-04
Vi undersöker hur väl de svenska skolorna lyckades sköta undervisningen helt eller delvis på distans under ”pandemikrisen” under vårterminen 2020, alltså perioden mars-maj. Data samlades in via strukturerade telefonintervjuer till 301 rektorer i grund- och gymnasieskola under juni och augusti 2020. (pdf)

Academic testing looks very different in California during distance learning

2020-10-29
Teachers across California are adopting various approaches to assess what students have learned during remote lessons. Brian Shay, a high-school math teacher, says assessing students has been more challenging this year, leading teachers to gauge understanding in different ways, including using online polls, exit tickets and Google forms.

Using a portfolio to document remote teaching experience

2020-10-22
Chronicling the school year in an online portfolio is a solo form of professional development for educators to track accomplishments and it allows for later reflection. Education consultant Monica Burns recommends that educators spend just a few minutes each week to document activities and resources used in class, photos taken and a few sentences of…
116171829