Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Flerspråkighet"

Visar sida 1 av 10

Välj typ av innehåll inom kategori "Flerspråkighet":

EFL teacher beliefs about collaborative writing at Swedish primary school

2024-10-29
Writing is a key component of primary EFL education and the way it is taught can influence pupils’ language learning. To enhance written and overall proficiency, collaborative writing (CW) has been advocated, but few CW studies include teachers of young learners. Their views on writing instruction are relevant to consider, since they can have an…
Forskning och utveckling kategorier

Pre-service teachers’ agency to enact multilingual pedagogies: A longitudinal case study

2024-10-29
Students with migrant backgrounds continue to underperform across European education systems, highlighting the need for teachers to be prepared for multicultural and multilingual schools. However, even teachers who are open to multilingual pedagogies report being restricted by monolingual language policies, language beliefs and assessment schemes. Hence, it is necessary to investigate the conditions for pre-service…
Forskning och utveckling kategorier

Forskningsprojekt hjälpte förskolan ta vara på språklig mångfald

2024-10-25
Genom att delta i ett praktiknära forskningsprojekt har förskolan Eriksbo Västergärde 12 tagit vara på den mångfald av språk som finns bland barn och pedagoger. "Språk och flerspråkighet är angelägna frågor. Att vara med i projektet har breddat och utvecklat undervisningen för barnen", säger Ann-Marie Eckermark, förskolans rektor.
1210