Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Forskningsstudie"

Visar sida 34 av 133

Välj typ av innehåll inom kategori "Forskningsstudie":

Pupils who regard teachers as discriminatory ‘likely to be behind peers’ – study

2023-02-02
School pupils who regard their teachers as discriminatory are likely to be behind in reading and maths, research has found. The conclusion comes after a study led by Dr Gulseli Baysu of Queen’s University Belfast which has been described as the first large-scale, multi-country research of its kind.
Forskning och utveckling kategorier

A systematic review and meta-analysis of the evidence on learning during the COVID-19 pandemic

2023-02-01
To what extent has the learning progress of school-aged children slowed down during the COVID-19 pandemic? A growing number of studies address this question, but findings vary depending on context. Here we conduct a pre-registered systematic review, quality appraisal and meta-analysis of 42 studies across 15 countries to assess the magnitude of learning deficits during…
Forskning och utveckling kategorier

Svenska elevers kunskaper oförändrade efter pandemin – övriga världen tappade

2023-02-01
Skolelever världen över har förlorat ett tredjedels skolår i inlärning under coronapandemin. Men i Sverige, där grundskolan inte stängde, presterar eleverna lika bra som under normala omständigheter. Det är slutsatsen av en systematisk forskningsöversikt som publicerats i tidskriften Nature Human Behaviour.

Schools’ priority rules and ethnic school segregation

2023-01-31
In this study, we evaluate the effect of school choice on school segregation by focusing on an under-studied aspect of the school choice paradigm: the priory rules utilized by centralized admission offices on oversubscribed schools. We study the admission model applied to allocate secondary school students in Stockholm.
Forskning och utveckling kategorier

Forskarintervju: Tidig upptäckt och tidiga insatser ger alla barn möjlighet att utvecklas

2023-01-31
Att tidigt förebygga lässvårigheter i svensk skola borde vara en självklarhet, men alltför ofta kommer insatserna för sent. Många elever halkar efter och går ut skolan utan godkända betyg. Nu visar Camilla Nilvius i sin doktorsavhandling att undervisningsmodellen Response to Intervention, RTI, väsentligt minskar antalet elever med skolsvårigheter genom tidig upptäckt och tidiga insatser.
1333435133