Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Förskola"

Visar sida 21 av 136

Forskning och utveckling kategorier

Didaktik informed teaching arrangements in preschool exemplified by multivocal music teaching using digital technology as a tool

2022-09-28
The purpose of the article is to develop knowledge of what can characterize music teaching using digital technology as a tool in the preschool from a didaktik perspective. In a research and development programme involving 19 preschools/departments, preschool teachers co-planned, conducted, and co-evaluated music teaching.
Forskning och utveckling kategorier
FoU tidskrift källor

Multivocal didaktik modelling in a collaborative conceptual replication study

2022-09-28
This themed issue presents the results of a collaborative conceptual replication study based on a research and development (R&D) programme entitled “Multivocal teaching in preschools”. The issue is practically and theoretically positioned in a Continental–Nordic didaktik tradition, specifically a critical-reflective one.

Legeværksteder i overgangen fra børnehave til skole

2022-09-22
Succeskriteriet for en vellykket skolestart er, at alle børn oplever trivsel i skolen og finder motivation for at deltage engageret i skolens aktiviteter. Med afsæt i et empirisk studie af 95 kommende skolebørns og 12 dagtilbudspædagogers deltagelse i fem legeværksteder på den lokale skole viser artiklen, hvordan børn i deres møde med skolens forventninger handler, udveksler og tager del i de rammesatte konstruktionslege – og derigennem aktivt skaber relationer og trivsel.
Forskning och utveckling kategorier

Så giftsäkras hemmet för barnen – rensa bland leksaker

2022-09-13
En studie från Göteborgs universitet visar att äldre plastleksaker ofta innehåller högre halter av hälsofarliga ämnen än nya. "Man talar mycket om återvinning som en lösning på vårt avfallsproblem, men återvinning kan inte göras på ett säkert sätt om det finns så mycket kemikalier i produkterna som vi har nu, "säger Bethanie Carney Almroth, professor…
1202122136