Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Förskola"

Visar sida 5 av 159

Barnets hälsoväg genom Malmö stads utbildningsväsende

29 augusti
De tre skolförvaltningarna i Malmö stad bedriver ett omfattande arbete och genomför flera satsningar för att utveckla arbetet och samarbetet kring barn och elevers hälsa och välmående. Avsikten med rapporten har varit att inhämta kunskaper om pågåendehälsofrämjande arbete inom förskole-, grundskole- samt gymnasie och vuxenutbildningsförvaltningen. (pdf)

Are you white enough to understand Swedish?: a raciolinguistic exploration in parent encounters in a non-formal educational terrain

26 augusti
The article investigates how linguicism, racialisation and ethnicisation interconnect in a non-formal adult education setting, a non-governmental integration initiative targeting parents of small children in Sweden. (pdf)

Why this app: How user ratings and app store rankings impact parents’ choice of educational apps

18 augusti
The present study investigates how ratings, rankings, and educational benchmarks impact parents' choices of educational apps. One-hundred and forty-nine parents of children in kindergarten to grade 6 viewed and evaluated 18 researcher-created educational math app pages. 
1456159