Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Förskoleklass"

Visar sida 3 av 14

Välj typ av innehåll inom kategori "Förskoleklass":

Hybrida läraktiviteter för att främja sexåringars meningsskapande

27 mars
I artikeln undersöks hur elever positionerar sig och vilka kompetenser de använder i skapandet av digitala animationer i hybrida läraktiviteter. Syftet är att bidra med kunskap om centrala utgångspunkter för design av undervisning som innefattar hybrida läraktiviteter. (pdf)

The psychometric properties of two math anxiety scales in a sample of Norwegian primary school children

25 mars
This study evaluated the psychometric properties of the Abbreviated Math Anxiety Scale (AMAS) and the Achievement Emotion Questionnaire – Math Anxiety (AEQ-MA) in a sample of Norwegian primary school students invited to participate during preschool. 

”Våga vara närvarande – och ta hjälp av varandra”

11 februari
Hur kan lärare och förskollärare bemöta kris och sorg i skolan och förskolan? Regionalt utvecklingscentrum vid Örebro universitet har utvecklat ett digitalt material som nu blir tillgängligt för fler. Materialet Professionella relationer i kris och sorg består av intervjuer med erfarna pedagoger, videoklipp och diskussionsfrågor som ger stöd och vägledning.