Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Grundskola 7-9"

Visar sida 6 av 154

Välj typ av innehåll inom kategori "Grundskola 7-9":

Teaching materials in visual arts education – policy and traditions

23 juni
This article problematises the amendment of the Swedish Education Act using visual arts education as a case. In 2021, the Swedish government, on behalf of a Committé, released a report promoting publisher-produced teaching materials, e.g., to strengthen students’ access to publisher-produced teaching materials. 

Modalities of pedagogic practice in K-12 remote teaching contexts – a Bernsteinian analysis

23 juni
K-12 remote teaching is a growing phenomenon worldwide, a pedagogic practice characterised by the teachers’ spatial separation, digital technology usage, and often the involvement of a facilitator. However, little is known about how these characteristics impact the modalities of pedagogic practice. Therefore, this study aimed to analyse K-12 remote teaching in Sweden as a pedagogic…

Collaboration between subject teachers and special education teachers in Finnish lower secondary schools

23 juni
It has been argued that successful teacher collaboration is challenging to implement in a secondary school context, where teaching is based on subjects. However, collaboration between subject teachers and special education teachers (SETs) is important, especially in promoting inclusion. This is why we wanted to determine what is included in their collaboration in Finnish secondary…
Forskning och utveckling kategorier

Att skapa en känsla för evolution – högstadieelevers epistemiska känslor och meningsskapande om naturligt urval

17 juni
Denna artikel bygger på resultat från ett samverkansprojekt där en högstadielärare och forskare gemensamt genomförde formativa interventioner för att undersöka epistemiska känslor – särskilt förundran – som pedagogiskt verktyg i undervisning om evolutionära processer. (pdf).
Forskning och utveckling kategorier

"Är alternativa kurser i matematik en lösning för skolan?"

16 juni
Det verkar finnas stora problem med matematikundervisningen i landet om vi ser till andelen elever som går ut grundskolan utan godkända betyg. Dessutom är siffrorna nästintill katastrofala på enskilda skolor. I dagens inlägg resonerar Arne Engström kring frågan om det är dags att tänka annorlunda kring matematikundervisningen på högstadiet och ger ett konkret förslag.

Kunskapsluckor och könsskillnader i ungas utbildningsval – ny studie undersöker vad som gör skillnad

13 juni
Många elever saknar information om sina framtida utbildnings- och yrkesval. Nu försöker forskningsprojektet Bättre Utbildningsval kartlägga hur faktorer som könsstereotyper, tillgänglig information och möten med förebilder kan forma ungas karriärsval.
1567154