Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Grundskola 7-9"

Visar sida 82 av 154

Välj typ av innehåll inom kategori "Grundskola 7-9":

Forskning och utveckling kategorier

Kroppsligt förankrad kognition

2017-11-07
Varför är det mer angeläget och accepterat att jobba tvärvetenskapligt med estetiska lärprocesser och naturvetenskapliga ämnen för yngre barns lärande i skolans tidigare år än med äldre elever? Tillsammans med forskarkollegor har Fredrik Jeppsson visat hur våra sinnliga kroppsliga erfarenheter har betydelse för lärande för alla åldrar.

Från missförstånd till klarhet: hur kan undervisningen organiseras för att stötta elevers förståelse för växthuseffekten?

2017-10-17
Maria Sundler, Cecilia Dudas och Per Anderhag redovisar kritiska aspekter för att förstå växthuseffekten och beskriver i sin studie konkret hur undervisningen kan underlätta för elevers förståelse.
1818283154