Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Gymnasieskola"

Visar sida 1 av 143

Välj typ av innehåll inom kategori "Gymnasieskola":

Viktigt med likvärdig utbildning – även för framgångsrika elever

8 december
Alla elever ska stimuleras i skolan, även de som har lätt för att lära sig. Det menar rektorerna och lärarna i såväl det svenska som i det engelska skolsystemet, konstaterar Åsa Melander som forskat i ämnet.
Veronica Söderlund.
Forskning och utveckling kategorier
Serier

Pedagogisk samsyn stärker elever i anpassad skola

25 november
Med ökad pedagogisk samsyn mellan lärare, lärar- och elevassistenter stärktes elevernas kommunikationsförmåga, konstaterar Veronica Söderlund, före detta rektor på anpassad gymnasieskola, i sin utvecklingsartikel. Artikeln har skrivits inom ramen för Ifous FoU-program "Kunskapsuppdraget i anpassad skola”.
12143