Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Hälsa"

Visar sida 1 av 58

Risky topics in health education: Enacted content when students with migration backgrounds meet Swedish health education

27 november
School health educational content often entails different subject areas and a variety of topics that students are supposed to learn, and when taught in diverse classrooms, potentially positions students as at-risk. Using vignettes in interviews with migrant students in Sweden, the study focuses on views of the content of health education in relation to different…

‘Permission to be different’ – An interpretative phenomenological analysis of mental health in the primary classroom: A practitioner perspective

27 november
This qualitative small-scale study aimed to better understand practitioner perspectives and experiences relating to barriers, guidance and support systems associated with children and young people's mental health within the primary classroom. (pdf)
Forskning och utveckling kategorier

Varför rör sig inte fler barn mer? Barns berättelser om rörelsenormer och delaktighet i skolan

11 november
Tidigare studier av barns fysiska aktivitet har främst inriktats mot att mäta hur mycket och hur ofta barn rör sig i förhållande till WHO:s rekommendationer. Studierna säger dock lite om barns syn på rörelse och vad som behövs för att barn ska vilja och kunna röra sig. Skolan framställs som en plattform för att ge…
Forskning och utveckling kategorier

Folkhälsopolicys om yngre barn, sexualitet och professionella förhållningssätt: potentiella effekter för förskola och barnhälsovård

11 november
From a professional perspective, sexuality is often regarded as a sensitive and challenging issue, particularly when it comes to young children. The aim of this article is to analyse how online resources for professionals in early childhood education and care (ECEC) and child healthcare, discursively problematize young children, sexuality and professional approaches. (pdf).
1258