Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Högpresterande"

Välj typ av innehåll inom kategori "Högpresterande":

Configurations, dynamics, and temporality: Exploring the social networks of students and their relevance for successful transitions into higher education

13 juni
This study examines social networks' role in high-achieving students' transitions from upper secondary school to higher education. A specific focus is on the configuration of their social network, its' stability over time, and how the students experience the nature of the relationships in the network. (pdf)
Forskning och utveckling kategorier

How do you find a gifted child?

2022-06-03
Teachers' individual judgment calls may result in different students being identified as gifted, according to a study by Karen Rambo-Hernandez, an associate professor of education at Texas A&M University. Findings showed that despite receiving the same training, teachers were inclined to make gifted determinations differently - with almost no overlap.
Forskning och utveckling kategorier

Inkludera alla - även högpresterande

2020-02-06
Att arbeta med cirkelmodellen är ett av tipsen som lågstadieläraren Katja får när hon frågar om hur hon kan göra för att inkludera alla i klassen. Katja menar att de högpresterande eleverna får alldeles för lite uppmärksamhet under hennes lektioner eftersom andra elever behöver extra tid och stöd. Hon menar att det känns som en…