Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Idrott och hälsa"

Visar sida 14 av 29

Välj typ av innehåll inom kategori "Idrott och hälsa":

En tillgänglig lärmiljö för alla i ämnet idrott och hälsa – med fokus på socialt samspel

2020-11-25
Denna systematiska översikt svarar på frågeställningen: Hur kan en tillgänglig lärmiljö i ämnet idrott och hälsa utformas så att elever som möter svårigheter i det sociala samspelet ges goda förutsättningar för delaktighet, utveckling och lärande? (pdf)
Forskning och utveckling kategorier

En tillgänglig lärmiljö för alla i ämnet idrott och hälsa – med fokus på socialt samspel

2020-11-25
Översikten ger en bild av hur undervisningen i ämnet idrott och hälsa kan utformas för elever, med eller utan funktionsnedsättningar, som möter svårigheter i det sociala samspelet. Resultaten sammanställdes utifrån en tematisk analys som ledde till följande teman att utgå från när man ska utforma en tillgänglig lärmiljö i ämnet idrott och hälsa.

En tillgänglig lärmiljö för alla i ämnet idrott och hälsa – med fokus på socialt samspel

2020-11-24
Bygg tillitsfulla relationer, arbeta med struktur och stöd, och skapa ett utvecklande klimat. Så kan idrottslärare utforma en tillgänglig undervisning för alla elever i ämnet idrott och hälsa, visar en ny forskningssammanställning som Skolforskningsinstitutet och Specialpedagogiska skolmyndigheten nu presenterar.

En tillgänglig lärmiljö för alla i ämnet idrott och hälsa

2020-11-24
Bygg tillitsfulla relationer, arbeta med struktur och stöd, och skapa ett utvecklande klimat. Så kan idrottslärare utforma en tillgänglig undervisning för alla elever i ämnet idrott och hälsa, visar en ny forskningssammanställning som Skolforskningsinstitutet och Specialpedagogiska skolmyndigheten nu presenterar.
Forskning och utveckling kategorier

Skolstudion : Ett digitaliserat idrottsämne

2020-11-19
Hur viktigt är idrottsämnet i skolan för att kompensera för en stillasittande tillvaro? Och hur balanserar vi teori, praktik och digitalisering? Jenny Reichwald diskuterar med gästerna Eva Bida, lärare i idrott & hälsa och naturvetenskap, Katarina Gospic, hjärnforskare och fysiolog, och Mikael Londos, universitetslektor med inriktning på idrottsvetenskap. (webb-tv)

What physical education becomes when pupils with neurodevelopmental disorders are integrated: a transactional understanding

2020-11-02
Författarna har undersökt vad idrott och hälsa blir när elever med NPF-diagnoser integreras i undervisningen i termer av inkludering och exkludering. Studien tar ett elevperspektiv och utgångspunkten är svårigheterna med inkludering av mer ’osynliga’ funktionsvariationer.
113141529