Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Inkludering"

Visar sida 1 av 18

Välj typ av innehåll inom kategori "Inkludering":

The principal and inclusive education: Investigating the dynamics of negotiation and resistance in Finnish and Swedish education union journals

27 november
This article focuses on the role of the principal in facilitating inclusive education policies in Sweden and Finland since 1990. It does so by analysing education union journals in both countries. (pdf)
Forskning och utveckling kategorier

Lärares handlingar för att främja social inkludering i fritidshemmets utomhusverksamhet

5 augusti
Föreliggande studie vill bidra med kunskap om hur lärare i fritidshem främjar social inkludering i fritidshemmets verksamhet efter skoldagens slut och på sommarlovet. Genom observationer av elevers aktiviteter i fritidshemmets utom-husverksamhet, uppmärksammas lärares ord och handlingar. (pdf)

Territorialised school space: how symbolic dimensions of territory influence educational practices in an ethnically and linguistically diverse neighbourhood

23 juni
The article explores how students in a linguistically and ethnically diverse neighbourhood are constructed and positioned by school professionals, and how this influences teaching and other school practices.
1218