Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Inkludering"

Visar sida 1 av 17

Välj typ av innehåll inom kategori "Inkludering":

Territorialised school space: how symbolic dimensions of territory influence educational practices in an ethnically and linguistically diverse neighbourhood

23 juni
The article explores how students in a linguistically and ethnically diverse neighbourhood are constructed and positioned by school professionals, and how this influences teaching and other school practices.

Inkluderande och rättvis teknik kan förändra världen

27 maj
Varför är det så viktigt att satsa på teknik och naturvetenskap i skolan? Ulrika Sultan, universitetsadjunkt vid Örebro universitet menar att STEM-ämnen (science, technology, engineering, mathematics) är avgörande – inte bara för framtidens arbetsmarknad, utan också för en mer jämställd och hållbar värld.

Fostering inclusive teaching competences: Concrete practice-oriented suggestions for teachers to deal with diverse learning groups in inclusive settings

8 april
This contribution provides concrete practice-oriented suggestions of differentiated teaching practices that can be implemented by teachers in order to teach inclusively. In this article, the concept of differentiated instruction is clearly defined. A comprehensive overview of possible differentiation variants is also presented, and the practical suggestions are discussed in light of the increasing impact of…
1217