Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Integration"

Visar sida 1 av 15

Välj typ av innehåll inom kategori "Integration":

Forskning och utveckling kategorier

Vad betyder mångfald i svensk förskola?

25 november
Hur ser mångfald ut i svenska förskolor? En ny studie från Umeå universitet har undersökt hur policyn kring olika språk och kulturer används i praktiken och hur den påverkar vardagen i förskolorna. Resultaten visar hur möten mellan barn och vuxna formas av både styrdokument och det dagliga arbetet. Resultaten visar också hur det påverkar barns…

A matrix of educational policies to support migrant students across Europe

17 juni
Increase in immigration in Europe, including many migrants of school age, has highlighted the need to understand how best to support migrant students’ integration. Integration strategies vary significantly between countries, resulting in a complex mosaic of approaches that is difficult to analyze. Educational policies are shaped by a range of policy choices made by local…
Forskning och utveckling kategorier

Acculturation Orientations Among Immigrant-Origin Youth: How is Acculturation Associated with Self-Esteem, Sense of Belonging, and Discrimination?

2024-10-29
The aims of this research article are twofold. First, in Study 1, we confirm the structure of the novel Compact Acculturation Scale, assess its convergent validity, and by a variable-oriented approach analyze the association of acculturation orientations with self-esteem and how experienced discrimination affects this relation. Second, in Study II, we apply a person-oriented strategy…
1215