Education Week consulted four teachers and two child-development experts on when K-12 students should start using AI-powered tech and for what purposes.
Der er alt for meget fokus på, hvor gode eleverne er til at læse og regne. For når de bliver voksne, bruger de alle mulige andre kompetencer på job og i fritiden. Og de er mindst lige så vigtige, mener en økonom, der har forsket i de såkaldte nøglekompetencer.
Det finns barn som är lågt engagerade i förskolans aktiviteter och som sällan deltar i lekar, men som personalen inte uppmärksammar. Det visar Frida Åström i sin avhandling där hon jämfört vad barnen och personalen gör i förskolan i Sverige, Portugal och USA.
Der er en masse teser om, hvad afgangsprøverne betyder for undervisningen og eleverne, men der er næsten ingen reel forskningsviden om, hvad de faktisk betyder. Det vil en gruppe forskere lave om på.
Rayan er et av mange innvandrerbarn som har fått autisme. Nå skal forskere undersøke om miljøet rundt barna bidrar til den kraftige økningen i diagnoser.
Flera stora hinder i det svenska regelsystemet och en djupt rotad misstro gör det svårt att driva en icke vinstdrivande, idéburen skola. Det konstaterar Ebba Henrekson i sin avhandling.
Det sociale hierarki mellem eleverne og påvirkningen fra læreren er ofte for stærk til, at eleverne tør fortolke litteratur selv. Ny ph.d. ser på, hvordan brætspil kan sætte eleverne – og læreren – fri.