Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Internationellt"

Visar sida 7 av 220

Välj typ av innehåll inom kategori "Internationellt":

Continuing professional development for special educational needs and disabilities within the school workforce: The results of a national survey in England

9 januari
The results indicate that there is a mismatch between what the staff consider as impactful CPD and the CPD to which they have most access. School leaders and SENCos are key people in delivering CPD in schools, and the findings of this study show that it is important to provide them with appropriate skills and…

AI can teach math teachers how to improve student skills

2023-12-13
Students learning math from teachers who used an AI-based professional development program have shown statistically significant improvement over students whose teachers received no PD in the same period, according to researcher and assistant education professor Yasemin Copur-Gencturk of the University of Southern California.
Forskning och utveckling kategorier

Föräldrarnas böcker och bibliotekbesök gör barn till bättre läsare – att engagera barn i läsningen är viktigare än själva läsförmågan, säger forskare

2023-12-01
För att ett barn ska läsa krävs att också föräldrarna läser. Det tror forskaren och modersmålsläraren Katrina Åkerholm. Och varför är det viktigt? Jo, för att skönlitteratur ger dig fantasi och delaktighet i samhället.

Hur bör man förändra kursplaner i matematik - argument från den internationella forskningen

2023-11-30
I rapporten diskuteras kursplaner i matematik. Ett sätt att betrakta en kursplan är att se den som en deklaration om vad man vill att eleverna ska lära sig. Kursplanen är då en slags samhällelig norm för vilken matematik som är viktig och nödvändig att kunna. (pdf)
1678220