Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Kompetensutveckling och fortbildning"

Visar sida 1 av 9

Välj typ av innehåll inom kategori "Kompetensutveckling och fortbildning":

Promoting 21st century pedagogy: can school autonomy and school-based professional development processes make a difference?

24 april
Since learning environments designed for knowledge construction promote self-regulated and self-directed learners, the current study attempts to assess to what extent do teachers’ perceptions of their school’s autonomy and satisfaction with school-based professional development (PD) processes foster 21st century oriented pedagogy.

Can teacher quality be profiled? A cluster analysis of teachers' beliefs, practices and students' perceptions of effectiveness

24 april
In this study, a group of Australian high-school teachers completed an extensive teacher beliefs questionnaire, undertook the Visible Classroom program to record and document their use of high-leverage teaching practices and had their students complete a survey based on perceptions of effective teaching.

Josefin Nilssons avhandling: ”Vi ser om dom flyter typ”

2023-12-21
Ämnet för Josefin Nilssons avhandling är högaktuellt idag. I avhandlingen får man en djupare förståelse för den komplexitet som präglar kompetensutveckling och lärares didaktiska förändringsprocesser, inte minst i relation till arbetet att stärka likvärdigheten för nyanlända elever.

“Forskningen ska ingå i pedagogernas planerade undervisning”

2023-12-01
Förskolerektorn Angelica Stäring i Kungsbacka har haft praktiknära forskningsprojekt på två av sina förskolor – båda med fokus på undervisning i teknik. Projekten har lett till professionsutveckling för pedagogerna och utveckling av verksamheterna. Kommunens lektorer har haft en viktig roll i att inspirera och stötta pedagogerna att ta steget.

Teachers’ action research as a case of social learning: exploring learning in between research and school practice

2023-03-01
In this article, we aim to deepen the knowledge on teachers’ action research as social learning in collaboration with a research-based PD leader. In this study, we follow two teachers conducting action research in a Swedish upper secondary school, in collaboration with a professional development (PD) leader who is also a doctoral student.
129