Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Kunskapsmätningar"

Visar sida 1 av 6

Välj typ av innehåll inom kategori "Kunskapsmätningar":

Forskning och utveckling kategorier

Læsekrise eller ej?

8 september
Nationalt Videncenter for Læsning udgør det største vidensmiljø inden for læsning i Danmark. Derfor vækker det naturligvis vores faglige nysgerrighed, når et ord som ”læsekrise” over en længere periode vinder udbredelse. Slår man op i den danske ordbog, defineres krise som ”en vanskelig eller farlig situation, hvor tingenes tilstand er forværret, eller akutte problemer er…

Research news: PISA insights – teachers’ classroom management skills and confidence

13 maj
As a teacher, how confident are you when it comes to classroom management? A new report explores teacher self-efficacy in classroom management. It's a great prompt for thinking about your own skills, practices and professional development needs, and if you have a leadership role, those of your team.

Läsklyftorna ökar

18 mars
Läskunnighet är en förutsättning för demokrati. Samtidigt saknar var femte svensk elev i årskurs 4 och var fjärde niondeklassare grundläggande läsförståelse – och läsklyftorna ökar. Skolportens magasin har intervjuat tre forskare om läskrisen.

How robust are socio-economic achievement gradients using PISA data? A case study from Germany

2024-03-14
Large-scale international achievement studies such as PISA have been widely used to study how educational inequality compares across countries. Yet the various different biases that may affect these estimates are often not considered or are poorly understood. In this paper we draw upon the total survey error framework to provide a case study of the…
126