Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Lärarassistent"

Välj typ av innehåll inom kategori "Lärarassistent":

Skolans osynliga (men oumbärliga?) arbetskraft – en deskriptiv studie av stöd- och resursfunktioner i svenska högstadieskolor

11 november
The number of educational paraprofessionals is increasing in Swedish schools. Despite their growing presence, these support roles have gone largely unnoticed in Swedish educational research. This study addresses this gap by mapping this group through examining the frequency of their deployment, the nature of their professional titles, job duties, job requirements and employment terms using…

The policy idea of ‘the teacher assistant’: Construction and legitimation through a discursive institutionalist lens

2022-09-28
The aim of this article is to critically examine the construction and legitimation of the policy idea of ‘the teacher assistant’, in relation to teachers and the educational institution, through the lens of discursive institutionalism and strands in Curriculum Theory.
Forskning och utveckling kategorier

Avlastning av lärare? Ett projekt om lärare, lärarassistenter och förhandlingar om professionella gränser

2020-01-13
Projektet ska studera de initiativ som tas i svenska skolor för att avlasta lärare med hjälp av lärarassistenter. Vi vill undersöka hur lärararbetet delas upp, hur professionella gränser förhandlas och förskjuts, samt om avlastningseffekterna uppnås. Vi vill också pröva att se hur en modell för reell avlastning av svenska lärare skulle kunna se ut.