Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Lärarprofessionen"

Visar sida 12 av 113

Välj typ av innehåll inom kategori "Lärarprofessionen":

“Enskilda elever skuldbeläggs”

8 april
”Svaga” elever ges inte bara skulden för sina egna utan också för andra elevers misslyckanden, något som leder till krav på en ökad elevsegregation. Det menar Therese Friberg som i sin avhandling undersökt synen på elevers olikheter.

”Står det liksom huller om buller, ja, men hur ska jag kunna bedöma den här texten då?” – Lågstadielärares konstruktion av diskursiva regler för narrativt skrivande

27 mars
Vi har undersökt tre grundlärares konstruktioner av textförväntningar på narrativt skrivande genom textnära återkoppling med den grafiska modellen Berättelseansiktet och lärarnas reflektioner. (pdf)

Self-regulated learning and technological integration competency: A multilevel latent profile analysis of preschool teachers

26 mars
Existing research has independently examined teachers' beliefs, emotions, and knowledge related to technology use, but few studies have explored how these components can be combined to form technological integration competency (TIC). Furthermore, the role of self-regulated learning (SRL) in predicting TIC remains underexplored. This study employed multilevel latent profile analysis (MLPA) to identify TIC profiles…
Forskning och utveckling kategorier

Teacher well-being in change: a quantitative analysis of schoolteachers’ approaches to teaching and their teaching-related well-being during rapid shift in their work environment

25 mars
Pedagogical training often aims to solicit changes in teachers’ pedagogical behaviour. However, previous studies have demonstrated that these endeavours are time-consuming and challenging. In the present study, we used the opportunity created by the COVID-19 pandemic to investigate how comprehensive schoolteachers’ approaches to teaching change in response to rapid contextual changes and how these changes…
1111213113