Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Lärarprofessionen"

Visar sida 67 av 113

Välj typ av innehåll inom kategori "Lärarprofessionen":

Ny forskningsstudie: Covid-19 och lärarnas omställning till distansundervisning

2020-04-20
Två forskare vid Stockholms universitet har genomfört en blixtstudie med syftet att snabbt synliggöra tidiga erfarenheter och lärdomar som lärare fått av att genomföra distansundervisning, samt utmaningar. En av dem, Jalal Nouri, är även delaktig inom Ifous forsknings- och utvecklingsprogram Programmering i ämnesundervisningen.
Forskning och utveckling kategorier

Skola hemma - experterna: En distanslärares dagbok

2020-04-06
För knappt tre veckor sedan vändes tillvaron upp och ner på landets gymnasieskolor. Vilka lärdomar och insikter har lärarna fått hittills? Karin Berg är lärare i svenska och religion på Schillerska gymnasiet i Göteborg. Hon menar att den största utmaningen inte varit lärarkårens digitala kompetens, utan att få själva undervisningen att fungera.  
Forskning och utveckling kategorier

How to use teacher authority to make a difference

2020-03-25
Teacher authority should primarily be focused on creating an educational environment that supports learning and offering healthy adult-child connections, according to Naphtali Hoff, president of Impactful Coaching & Consulting. In this blog post, Hoff shares several strategies to help teachers assert their authority to improve conditions for students.
1666768113