Teachers' relationships with their administrators serve as one of the most influential reasons on whether to stay at or leave a school. Jodi Zeis explains how principals can make a smooth transition with educators in the building when stepping into a new role.
Konstruktivism är ett fenomen som alla verkar ha en relation till. Åsa Wikforss inlägg i denna debatt bidrar till en alltmer förvirrad debatt om skolan och kunskapen. Ingrid Carlgren varnar för följderna i en politiskt trendkänslig skolsektor.
Research into how the brain works is informing a professional learning community organized by Kristin Simmers, who is an English-as-an-additional-language teacher in Thailand. In this article, Simmers writes about how the PLC works and how teachers are using the research, such as learning how making mistakes in math creates connections in the brain.
Att göra-listan kändes så bra vid frukostbordet, men så fort du kommit till jobbet börjar tiden rinna i väg – det är förkylningstider och kort om personal, allt får göras på uppstuds … igen. Men kanske finns det tidsvinster att göra bara genom att gå till sig själv?
Har du problem med att säga hejdå när kollegor slutar och de stora barnen går till förskoleklass? Arbetsvardagen är full av tuffa avsked. Men hur jobbigt det än blir tjänar du inget på att trycka undan dina känslor.
The demands of being a teacher can lead to burnout, writes Naphtali Hoff, president of Impactful Coaching & Consulting. In this blog post, Hoff shares ways teachers can stave off burnout by focusing on their physical, mental, and social and emotional health.
Alexander Tandefelt, förstelärare på Lindängeskolan, svarar på “Skicka vidare”-frågorna från Alisa Fast. "Alex, vad brinner du för i din profession och i skapandet med de yngre eleverna?"