Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Lärarutbildning"

Visar sida 2 av 43

Välj typ av innehåll inom kategori "Lärarutbildning":

Forskning och utveckling kategorier

Ömtåliga mosaiker en förändrad syn på lärarblivande och forskningskommunikation

2024-12-17
I en ny avhandling i pedagogik med inriktning mot arbetsintegrerat lärande presenterar Mona Tynkkinen vid Högskolan Väst nya perspektiv på hur lärarrollen formas i ett dynamiskt samspel med omgivningen. Dessutom utmanar hon på ett spännande sätt den traditionella akademiska formen för hur en avhandling kan presenteras.

Is spirituality in ECEC a valued component or pushed aside? A discourse analysis

2024-10-29
The study investigates some of the influential discourses within the contemporary early childhood education and care (ECEC) sector regarding spirituality of young children. We ask: what discourses regarding spirituality in professional publications streams have been evident during the past seven years? And what may be the impact of these discourses on practice in the early…

Re-imagining a decolonised, anti-racist curriculum within initial teacher education in a Welsh university

2024-10-29
This paper addresses how a process of decolonising an initial teacher education (ITE) curriculum, and decolonising our minds, can help academics and teacher educators to think differently about engaging with anti-racist practice and professional learning within their own institutions.
12343